DIY Sportsbar

Sports Granola Sportsbar


Sportsbar:

  • 150 gram banaan (zonder pel)
  • 150 gram Sports Granola naar keuze
  • 20 gram vloeibare honing

Additioneel:

  • Snuifje kaneel
  • Snuifje zout

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180°C.
Plet de banaan met een vork. Spatel de Sports Granola, de honing en eventueel wat extra smaakmakers naar keuze onder de banaan.
Versprijd het mengsel op een bakpapier. Maak de 'koek' ongeveer 1 tot 1,5 cm dik en zorg dat je de vorm zo maakt dat het straks gemakkelijk in 6 gelijkmatige repen kan snijden.
Plaats de 'koek' gedurende 15 minuten in de voorverwarmde oven. Laat afkoelen en snijd in 6 gelijke stukken. Elk stuk bevat nu +/- 30 gram koolhydraten.
p.s.: Je kan de repen minstens1 week in de koelkast en 3 maanden in de diepvries bewaren. Ik maak steeds een grote batch en heb zo altijd mijn DIY repen in huis.
Smakelijk!

Per reep: 157 kcal; 27,2 g koolhydraten; 2,8 g eiwitten; 4,2 g vet - 1,0 g verzadigd; 2,0 g vezels